26.08.1992

Na današnji dan: ZAPALJENA SARAJEVSKA VIJEĆNICA

Sjećam se tog jutra 26. augusta 1992. godine. U kuću je ušao komandant profesionalne vatrogasne brigade Kenan Slinić i raportirao ocu uništenje Vijećnice. Keno nije bio neki čovjek koji je posebno volio čitati ali ne sjećam se da sam ga ikad vidio tužnijeg. Opisao je sve ono što se događalo vezano za gašenje Vijećnice i izvlačenje knjiga iz vatrene stihije. Dok je pričao o »jangiji koja je do neba« i vatrogascima koji plaču kao djeca pred tim prizoroma i moja mati je zaplakala. Mnogi su taj dan zaplakali. Ja nisam jer sam imao pravilo da ako plačem – plačem zbog ubijenih ljudi.

Iznad grada su letjele zapaljene stranice knjiga. Bila je to scena za pamćenje!!! Stranice iz knjige na nebu iznad Sarajeva izgledale su poput nekih letaka bačenih iz aviona – UPOZORENJE. U biti bile poletjele su iz grada u zrak kao upozorenje da se Sarajevo susrelo sa najprimitivnijijim mogućim neprijateljem.

Slike zapaljene Vijećnice su jedan od najpoznatijih snimaka iz Sarajeva koje su obišle svijet.

Čisto zbog podsjećanja najveća tragedija u smislu uništavnjanja kulturnog blaga bilo je spaljivanje Orijentalnog Instituta u Sarajevu.

documentary
pored seada i nihada o meni se brinu još Stariša, alias Bob Guchone, Luka Perović, Stariša, MELINA KAMERIĆ, DMAJA (dopisnica iz Austro-ugarske monarhije),Žaklina E. KENEDY (ekspertica za Italiju i dopisnik iz Australije na privremenom radu u Sarajevu, povremeno Šoba nešto sroči svima, a mi objavimo, Blecker-Decker, nešto se jednostavno prepiše, a nešto objavi uz odobrenje eminentnih autora rasprostranjenih širom planete...

Komentariši